tisdag 12 juli 2011

Cupcakes i all ära...

Jag är väldigt sugen på att testa att göra cupcakes, spana lite på internet igår och hamnade inne hos Eva blixman en helt fantastiskt blogg med jättefina cupcukes. (gå in och kolla, ni måste) Hon är även fotograf och såklart fotograferar sina bakverk. Jag kunde inte sluta att titta, sida efter sida. Sen så ne nu måste jag logga ut och sova. Och det gjorde jag men då flög tankarna hit och dit. Vad ska jag baka till dopet? choklad, hallon eller äpple. Bara massa cupcakes i olika smaker och former.

Så himla gulliga men jag vet att jag måste hålla det enkelt och inte försöka göra massor av blommor i sockerpasta tex. Och om jag ska baka massor och vill håll allting mjukt och fräscht, hur ska jag förvara allt? frysa in allt? Tänker inte stå och göra allting dagen innan dopet och baka allt. Kommer stressa ihjäl mig! Jaja tåls att tänka på som ni ser. Men det ska faktiskt bli roligt att planera och fixa och dona. Ett riktigt tjejdop, med massor av rosa?!

Ne dagen handlar ju faktiskt om Jolene och stackarn kommer inte ens kunna äta mammas goda cupcakes så jag behöver inte överdriva. Bara de närmsta kommer och har roligt tillsammans med oss.

1 kommentar:

  1. Ja riktigt kul.. det är inte ofta man har sån tur ;) Guud vilken söt tjej du har!!!

    SvaraRadera