onsdag 11 januari 2012

Rutschkana

Finns hos BR, 399 kr
En rutschkana i plats finns på de flesta öppna förskolor. Jolene dras till dem hela tiden. Så fort hon får syn på rutschkanan så kryper hon snabbt fram. Och vill gärna krypa upp helt fel väg, säkert vanligt. Där står jag och svettas, upp och ner. I förgår så började hon gå den rätta vägen alltså upp för den lilla trappan, och det går undan kan jag säga. Vilken fart och hon är så bestämd, hon ska upp. Spelar ingen roll om någon är före henne, utan hon ska upp. Och helst slänga sig på magen ner. Ser så roligt ut och idag filmade jag lite. Har fyra filmer från idag, skrattar lika mycket varje gång jag tittar på dom. Min lilla skatt.

Till våren får vi införskaffa en rutschkana som man kan ha både utomhus och inomhus. Köpa gungor till gungställningen. Åhh vad jag längtar till våren, fick lite vårkänsla idag faktiskt när solen skiner, fåglarna kvittrar och allt känns toppen.

1 kommentar:

  1. Charlie gillar också rutschkanan på öppna, funderar på att köpa en till honom i sommar :)

    SvaraRadera