tisdag 31 januari 2012

Du och jag
En bild från Grekland, några veckor innan fick jag reda på att jag var gravid. Att vi skulle bli föräldrar. Jag har alltid velat ha barn tidigt. Men när pluset kom blev jag förvånad och chockad. Att få barn är verkligen en gåva, så glad för min lilla familj. Att vi har det bra, vi bor i ett fint hus, vi har en bil, fina familjer som ställer upp, vi är friska allihopa. Men ta inget för givet men vet aldrig vad som kan hända.

Min älskade Mamma i himlen, jag tror eller jag vet att du är stolt över mig, oss. Jag saknar dig, önskar att du hade tänkt lite mer på dig själv och din hälsa. Lyssade på din magkänsla och ditt hjärta. Men det betyder inte att du skulle ha levt. Jag vet att du vakar över oss alla.

Minns det som igår när jag fick upp Jolene på mitt bröst på BB, i samma ögonblick så spelades Jolene av Jill Johnson på radion. Jag vet att du var med oss.


2 kommentarer:

  1. <3 Så fint skrivet. Man ska verkligen inte ta något förgivet.

    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  2. Det gör ont. Jag tänkte på mamma på Jolenes kalas - "hon ska vara här" jag blir både arg och ledsen. FAN!

    SvaraRadera