torsdag 14 april 2011

Göra slingor hemma?!

Litet tips på att göra slingor hemma nu när våren är här och man vill fräscha till sig själv, speciellt efter en graviditet.

Jag tycker det är dyrt att slinga och färga håret hos frisören. Jag har alltid gillat att testa mig fram med färger hit och dit. Plus att jag blir aldrig nöjd hos frisören, så jag gör det själv.

Brukar använda mig av schwarzkopf blonde, finns i olika styrkor. Bra med den färgen är att man får en hätta/mössa med som gör att slingorna blir smalare och ser mer naturligt ut.


Håret blir väldigt blekt och efter det lägger jag alltid på en färg/toning, vad man själv vill. En ljusguldbrun tog jag sist också från schwarzkopf, essential color hette den.



Som gör att det blir en jämnare färg och inte skriker orange/gult.
Om toningen/färgen täcker för mycket så kan man köpa ett silvershampoo på kicks från toni&guy.



Sliter mycket på håret så lägg en inpackning efter shamponeringen, från aussie. Doftar underbart!




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar